Miért nem ad el a webáruházunk? (III. rész)

Kell a cégünknek, a termékünknek, egy jó történet, egy sztori. De akarunk-e történetet mesélni?

Ez nélkülözhetetlen része minden marketing-és üzleti tervnek, legyen szó kezdő vállalkozásról, nonprofit szervezetről, nagyvállalatról, vagy politikáról. Készítsünk egy vázlatot! Ezzel kezdődik a munka.

Mit tegyünk annak érdekében, hogy történetünk sallangmentes és hiteles legyen?

A kompromisszum a hitelesség ellensége. Igyekezzünk olyan történetet kitalálni, amit az emberek másoknak is továbbadhatnak. Ne felejtsük el, egy sztori nem azért terjed, mert a marketinges közvetlen nyomást gyakorol egy közönségre. Az csak ront a helyzeten, ha olyan csoportban gondolkodunk, amelynek még nincs közös világképe.

Milyen világfelfogásnak szeretnénk megfelelni?

Láthatatlanok maradunk, ha az emberek nem vesznek észre bennünket. Nem elég, ha elmondunk egy történetet és karba tesszük a kezünket. A sztorinak illenie kell célcsoportunk világképéhez, érthetőnek és világosnak kell lennie.

Van-e fogékony célcsoport a történetünkre?

Ha jó a sztorink, annak minden részlete a helyén van. Igyekezzünk a célcsoportunk világképéhez igazodni! Próbáljunk arra hangolódni, ami érdekli vagy érdekelheti közönségünket. Ne felejtsük, egy történetet csak egyszer adhatunk el. Válasszunk olyat, ami működik! Nem az a lényeg, hogy mi tetszik a főnöknek.

Miért kell átélnünk a történetünket?

Azért, mert csak így lehetünk hitelesek. Ne tegyünk olyan ígéreteteket, amelyek betarthatatlanok. Ne csak a jelenre koncentráljunk, mindig a hosszú távú cél lebegjen a szemünk előtt! A marketing hatalmas fegyver, arra kell használnunk, hogy az emberek életét jobbá tegyük.

Érdekel a folytatás? Kattints ide, és olvasd el a negyedik részt!